Saturday, May 14, 2011

Twee engeltjes uit Finland

Over 11 dagen vertrek ik richting Finland. Eerst ga ik op bezoek bij Anne in Pori en daarna reis ik door naar Mikkeli om een zomerschoolprogramma te volgen. Het heeft even geduurd voordat ik een geschikt onderkomen heb kunnen vinden, maar uiteindelijk is het me dan toch gelukt. Geen studentenflat met feestende buitenlandse studenten, maar een lieve Finse familie! Vanaf 29 mei heb ik er dus een Finse moeder en een broertje bij. Ik vind het heel bijzonder dat deze mensen mij na wat heen en weer gemail nu al zo goed vertrouwen dat ze me toelaten tot hun familie en huis. We hebben veel gemeenschappelijk en dezelfde levensstijl; dit zorgde meteen voor een 'klik'. Ze wonen 4km van het stadscentrum, maar gelukkig mag ik de fiets van mijn gastmoeder gebruiken om van A naar B te komen. Ik zie mezelf al helemaal gelukkig iedere morgen door het mooie Finse merendistrict richting school fietsen :) !


Jeremias en Anu