Monday, May 30, 2011

Eerste schooldag in Mikkeli

Hier even een kort berichtje vanuit Finland. Ik ben woensdag veilig aangekomen in Tampere na een korte maar turbulente vlucht. Het was erg fijn om Anne weer even te zien. Het ziet er naar uit dat ze haar plekje in Pori wel gevonden heeft! Gisteren kwam ik na een lange treinreis aan in Mikkeli waar mijn gastmoeder en broertje me al op stonden te wachten. Wat een vriendelijke mensen! Ik voelde me meteen op m'n gemak. De nacht bracht ik door in de huiskamer, op een heerlijk comfortabel luchtbed. Dat houd ik nog wel drie weken vol! Zojuist heb ik mijn eerste Basics of tv production les gehad. Aan de ene kant van de klas zaten de Europeanen en twee Chinezen en aan de andere kant van de klas zat een grote groep Russen. Ik ben benieuwd of die tweedeling blijft bestaan. Mijn lessen zijn van 09.00 tot 12.00; dat komt neer op veeeel vrije tijd. Misschien wel iets te veel. Ik ben zojuist naar het International Office geweest om te vragen of er nog een plekje vrij was voor de Finnish Culture lessen. Een half uurtje na mijn verzoek zegde iemand de cursus op waarna de laatste plaats aan mij werd toegekend. De cultuurlessen zijn iedere dag van 13.00 tot 16.00 met zo af en toe een leuk uitstapje na mooie natuurgebieden. Mijn dagen zijn dus goed gevuld. Ik heb er zin in!