Saturday, March 5, 2011

Soms...

... ga je gewoon ongelooflijk over je nek. Dit overkwam mij vanmiddag, bijna. Ik was boodschappen aan het doen in de Rimi, en ik moest weer eens 10x de winkel door omdat ik de dingen die ik zocht niet kon vinden. Het viel me op dat er zich een onbeschrijfelijke stinkende walm door de winkel verplaatste. De lief slapende baby naast de thee afdeling was het niet, dat had ik inmiddels wel door. Opeens zag ik een man al strompelend richting het vodka schap lopen. Dat was de boosdoener. Wat een meur! Normaal staan er een altijd een aantal zwevers voor het supermarktje naast mijn huis. Daar komt ook altijd zo'n rare penetrante lucht af. Maar het aroma dat deze man met zich meesleepte sloeg echt alles, en dat terwijl er in deze stads Rimi altijd redelijk nette mensen rondlopen. Ik liep net zo lang door de winkel tot dat de beste stinkerd een wachtrij voor de kassa had uitgezocht. Onderweg kwam ik nog een Estse variant van een Duitse 'streuseltaler' tegen; die mocht met mij mee. Ik sloot aan in de rij van de kassa die het verst van de man verwijderd was. Vier jonge kerels die voor de zaterdagavond net wat lekkers wilden inslaan liepen nietsvermoedend langs hem. Plots werd de hele supermarkt getrakteerd op kokhals geluiden, opgetrokken neuzen en wapperende handen om de stank te verdrijven. Ik wisselde enkele blikken met de jonge knullen en wachtte al lachend verder.