Tuesday, March 8, 2011

Kama

Een typisch Estse lekkernij is Kama. Ik ben er dol op! Normaal bestaat het goed vullende drankje uit de volgende ingrediënten:

- Kama, een meel mengsel bestaande uit geroosterde gerst, rogge, haver en erwten;

- Kefir, een soort lobbige karnemelk afkomstig uit de Kaukasus;

- Zoetstof. Vaak wordt er suiker voor gebruikt, maar ik hou het liever bij mijn Letse bos honing.

Of je vindt het geweldig, of je vindt het echt helemaal niks!



Blunder: toen ik samen met mijn Estse collega opzoek ging naar een plaatje van hoe de Kama verpakking er uit ziet (om het terug te kunnen vinden in de supermarkt) vergat ik even dat Kama ook de god van de liefde is. Google images liet iets andere plaatjes zien dan de onschuldige afbeelding van de verpakking waar ik eigenlijk naar opzoek was ^^.