Thursday, November 5, 2009

Zonsondergangen en sneeuw


De dagen worden korter en korter. Rond 16.00 uur schijnt de zon nog volop, maar om 16.45 uur is het al praktisch donker. Gisteren ben ik met Stevany even naar de andere kant van de Daugava gelopen, en oh wat heb ik een mooie foto's van de zonsondergang kunnen maken!

Gisteravond was een avond zonder zorgen, ookal staat er voor morgen een examen op de planning. Stevany, Felix en ik hebben heerlijk voor de tv gehangen, vergezeld door The Simpsons, goed voedsel en Lets bier. Ik besefte me maar weer eens hoe gelukkig ik hier eigenlijk ben. Rond middernacht hebben we Stevany met een praatgrage Brit achtergelaten, waar ze uiteindelijk drie uur mee gebabbeld heeft; geweldig, al die interessante nationaliteiten bij elkaar! Ik heb nog even genoten van het uizicht op het operagebouw, het park, het vrijheidsmonument en alle andere mooie gebouwen die er te zien zijn. Het was lichtjes aan het sneeuwen... Deze morgen (of eigenlijk middag, ja, voor een examen moet je goed uitgerust zijn!) toen ik wakker werd was de hele binnenstad bedekt met een laag sneeuw, prachtig! Ik kan hier echt van alle kleine dingen genieten, omdat ik weet dat ik over een poosje weer in Maastricht zit, waar ik met heimwee terug zal denken aan deze bijzondere periode in mijn leven.

No comments:

Post a Comment