Thursday, October 8, 2009

Radio Journalism

Vanochtend had ik voor het eerst het vak Radio Journalistiek. Ik ben samen met Fien naar het gebouw van Radio Latvia gegaan. Aldaar kwamen we met een paar Letse studenten in een kleine studio terecht. We hebben van tevoren vier nieuwsberichten moeten voorbereiden. Nadat we onze tekst hadden voorgelezen gingen we de opnamen beluisteren waarna iedereen feedback kreeg op zijn/haar presentatie. De leraar sprak constant Lets, en alleen toen Fien en ik aan de beurt waren kwamen er wat Engelse woorden uit. Veel heb ik dus niet van de feedback van de anderen geleerd. Ik heb het uiteindelijk redelijk goed gedaan, maar er waren nog wel wat puntjes van kritiek. De volgende keer moet ik op mijn stoel gaan zitten alsof ik een banaan in m'n kont heb; mijn houding was niet goed. Verder moet ik een kurk in m'n mond doen om beter te leren articuleren. Op zich was het goed, maar het kon volgens de leraar nog stukken beter. Toen ik mijn opname terug hoorde had ik eerst niet eens door dat ik het was. Ik heb blijkbaar een heel vreemd Brits accent aangenomen sinds ik in Riga woon! Voor volgende week moet ik een paar artikelen in het Nederlands voorbereiden. De leraar zal er niets van snappen, maar voor Fien en mij zal het een stuk makkelijker zijn om soepeltjes een bericht in het Nederlands voor te lezen.

Mijn zoveelste essay voor morgen heb ik inmiddels af, dus ik ga maar eens richting het Alfa shopping center om een lekkere warme trui te kopen (ja, het is hier nog steeds gemiddeld 10 graden in mijn kamer).

Ataaa!

No comments:

Post a Comment