Thursday, October 8, 2009

Alfa Centrs

Deze middag ben ik naar het Alfa shopping center geweest; wow wat was dat groot! De Rimi supermarkt was werkelijk waar zo'n honderd keer groter dan het kleine filiaal in Galeria Centrs. Veel te veel keuze; verschrikkelijk! Een hartverwarmend detail waren de grote bakken vol afgedankte Nederlandse Pringles chips. Geweldig, oranje kokers met rood-wit-blauwe vlaggen en de tekst "Zomerhete Oranjepeper".

Ik heb uiteindelijk een nieuwe rugzak gekocht (mijn oude was echt aan vervanging toe) en een nieuwe broek (aangezien mijn favoriete broek een gat heeft op een wel heel niet-charmante plek). Ik was eigenlijk van plan een warme trui te kopen, maar door mijn kieskeurigheid is dat helaas niet gelukt.

De tramreis was weer een hele beleving. Iedere dag kijk ik mijn ogen hier nog uit. Buiten de stad zaten overal mensen in de bosjes, gezellig te praten en koffie te drinken. Verder zijn de sporen van het communisme nog op veel plaatsen terug te vinden, vooral in de architectuur. Wat me wel meeviel... de Letse mensen in de tram hebben me goed geholpen om de juiste bestemming te bereiken. Ook al konden ze geen Engels, ik heb het toch begrepen. Met een paar Letse woorden van mijn kant toverde ik zelfs nog een paar glimlachen op de anders zo sip kijkende Letse mondjes. Yey!

Deze avond hebben Stevany en ik wat plannetjes gemaakt voor ons volgende reisje. Bestemming: Daugavpils! Dat is de twee na grootste stad van Letland, en beroemd om zijn vele Russische inwoners. We zijn benieuwd!

No comments:

Post a Comment