Monday, September 28, 2009

Swedbank

Ik ben zojuist terug van de Swedbank, de meest betrouwbare bank van Letland (inderdaad, er zijn ook minder betrouwbare banken hier). Omdat mijn Nederlandse bankpas op de een of andere manier niet meer werkt heb ik een Letse rekening aangemaakt. Best handig, want nu hoef ik ook geen transactiekosten meer te betalen. Ik ben bijna drie kwartier bezig geweest om mijn nieuwe account voor mekaar te krijgen. De dame achter de balie had een beperkte Engelse woordenschat, dus ik heb mijn beste Lets naar boven gehaald om duidelijk te maken wat ik nou precies bedoelde. Op een gegeven moment stonden er drie medewerkers met gefronste wenkbrauwen voor de computer, want ja, gegevens invoeren vanaf een Nederlands paspoort is schijnbaar zo makkelijk nog niet! Uiteindelijk is het gelukt, na heel wat papierwerk. Over drie dagen kan ik mijn kaart ophalen. Wonen in Letland; daar word je erg zelfstandig van!

No comments:

Post a Comment