Wednesday, August 26, 2009

Papierwerk

Zo, ik ben zojuist terug van school. Er moest nog wat papierwerk in orde worden gemaakt en ik moest mijn rooster nog ophalen. Ik was een beetje bang dat het rooster er zo uit zou zien als in Maastricht (dus veel te veel vakken, onoverzichtelijk en van alles een klein beetje, maar niet genoeg). Gelukkig viel het mee! Dit eerste semester ga ik Foreign Policy Analysis en Ethnic Politics volgen. Ook ga ik Lets leren en krijg ik vanaf 16 september Intercultural Relations. En dat is alles voor dit semester! Eindelijk een beetje overzicht, dat is een hele geruststelling. Verder heb ik geen boeken nodig; alles gaat via het internet.

De terugweg met de tram was erg interessant. Toen we de Daugava (te vergelijken met de Maas die door Maastricht loopt) wilden oversteken stopte de tram plotseling en stonden we 10 minuten stil. De trambestuurster riep in onverstaanbare taal iets om waardoor iedereen de tram verliet, zo de weg op. Ik weet nog niet precies wat er aan de hand was, maar de tram had er in ieder geval geen zin meer in.

Ik zit nu aan mijn zoveelste bakje verse frambozen van de markt en ga zo richting de stad. Daar gaan we met de nieuwe studenten een museum bezoeken en de stad bezichtigen. Morgen hebben we allemaal een dagje vrij. Dat komt goed uit, want er komt nogal wat papierwerk bij deze uitwisseling kijken!

No comments:

Post a Comment